مقالات عمومی

سفید کردن دندان در خانه + [بدون هزینه] دندان زرد رو سفید کن

سفید کردن دندان در خانه
Rate this post

شاید باور نکنید اما اولین عضوی از صورت شما که هنگام شروع به صحبت، به دید طرف مقابل می آید، دندان هایتان است. تصور کنید دندان های زردی داشته باشید! آیا می توانید در جلسات کاری، بر روی طرف مقابل تأثیرگذاری خود را حفظ کنید؟ آیا با ظاهر زشت (ولو سالم) دندان هایتان می توان انتظار ایجاد حس صمیمیت در طرف مقابل را داشت؟ هیچ کسی نیست که به ظاهر زشت و زردی دندان هایش افتخار کنید. مسلما اگر راهی برای سفید کردن دندان در خانه بیابید که راحت و دقیق باشد، بی وقفه آن را اجرا خواهید کرد.

بنابراین ما در آنتوس تصمیم گرفتیم که مقاله ای به بررسی دندان های زرد  و راهکارهای از بین بردن زردی دندان اختصاص دهیم. اگر می خواهید بدانید علت زردی دندان ها چیست ، راه حل و سریع ترین روش سفید شدن دندان چیست و یا بهترین روش برای سفید کردن دندان در خانه کدام است؛ تا انتهای مقاله همراه ما در آنتوس بمانید.

اگر شما یک دستیار دندانپزشک هستید و این مقاله را می خوانید به شما پیشنهاد می کنیم برای حرفه ای شدن در شغل خود مقاله آشنایی با وسایل دندانپزشکی برای دستیار و آشنایی با وسایل و تجهیزات دندانپزشکی و نگهداری آن ها را مطالعه کنید

بهترین روش های خانگی برای سفید شدن دندان های زرد :

برای سفید کردن دندان در خانه اولین موردی که احتمالا در زمان اقدام برای سفیدی دندان به ذهنتان می رسد، بلیچینگ دندان است. البته که اشتباه نمی کنید. بلیچینگ دندان مناسب ترین ، قطعی ترین و احتمالا بهترین روش برای سفید شدن دندان های زرد است. کیت‌های سفید کننده دندان در اکثر داروخانه ها به راحتی در دسترس هستند. اما برای استفاده از این روش باید حتماً مشورت دندانپزشک متخصص را به همراه داشته باشید. اما اصطلاحاً، روش خودمونی و خانگی برای سفید شدن دندان های زرد شده چیست؟ در ادامه به بررسی روش های طبیعی برای سفید کردن دندان ها می پردازیم.

1) سفید کردن دندان ها با جوش شیرین

اولین و سریع ترین روش، سفید کردن دندان در خانه با جوش شیرین است. بهتر است بدانید که همین حالا، اغلب محصولات مورد حمایت انجمن دندانپزشکان از جوش شیرین به عنوان یکی از ترکیبات اصلی خود بهره می برند. خمیر دندانی که در حال استفاده از آن هم هستید، مقدار مشخصی سدیم بیکربنات (یعنی جوش شیرین) دارد. پس استفاده از جوش شیرین نه تنها موثرتر است، بلکه ارزان تر هم خواهد بود. این پودر شگفت انگیز همانند ساینده عمل کرده و برای تمیز کردن انواع سطوح (بله، تمام سطوح) علی الخصوص دندان مناسب است.

جهت سفید کردن دندانهایتان بوسیله جوش شیرین بهتر است نسبت مساوی از آب و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و به صورت خمیر بر روی مسواک استفاده کنید. اگه کمی روغن نعناع هم به آن اضافه کنید که کاملا مزه خمیر دندان صنعتی را خواهید چشید. برخی از افراد این خمیر را به همراه لیموترش تهیه می کنند. لیموترش به دلیل خاصیت اسیدی خود، دندان های زرد را سفید می کند و برای خوشبو کردن دهان نیز مفید است.

استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن دندان علاوه بر اینکه از تمامی خواص خمیردندان برخوردار است، در سریع ترین زمان ممکن ، سفید شدن دندان ها را به ارمغان می آورد و کاملا شما را از شر دندان های زرد خلاص می کند. همچنین این ماده عاری از فلوراید، رنگ، طعم دهنده و یا سایر مواد شیمیایی مضر است. اما خب معایب آن هم اذیت کننده است. بطور مثال مزه اش به تنهایی نامطبوع و تلخ است. یا به دلیل زبری، استفاده مداوم آن به مینای دندان آسیب خواهد زد. زحمت آماده کردن همیشگی و خراب شدن باقیمانده آن هم از مشکلات دیگر استفاده از این روش برای سفید شدن دندان های زرد به شمار می رود.

سفید کردن دندان در خانه با جوش شیرین

2) سفید کردن سریع دندان ها با استفاده از زردچوبه

زردچوبه علاوه بر طعم دلنشینی که به غذاهایتان می دهد، بر روی دندان ها هم معجزه می کند. یک قاشق غذاخوری زردچوبه را به همراه 4 قطره نعناع با آب قاطی کنید تا خمیری نرم به دست آید. کافیست به وسیله این خمیر، دندان ها را حدودا سه دقیقه مسواک بزنید تا معجزه آن را به چشم ببینید و به همین راحی بتوانید سفید کردن دندان با زردچوبه در خانه را انجام دهید .

سفید کردن دندان در خانه با زردچوبه

3) روش سفید کردن دندان با ذغال

سفید کردن دندان با ذغال در خانه ، اصلا کار سختی نیست. سفید کردن دندان در خانه با استفاده از زغال فقط کافیست مقداری پودر زغال در یک کاسه بریزید، مسواک را نم دار کرده و در آن فرو کنید. ظاهر آن زشت است، اما باور کنید اگر تنها 3 دقیقه با این ماده دندان های خود را مسواک بزنید، از تأثیر آن شگفت زده خواهید شد. حتما می دانید که به هیچوجه نباید آب دهانی که به پودر زغال آغشته شده را ببلعید!

سفید کردن دندان در خانه با  ذغال

4) سفید شدن دندان های زرد بوسیله توت فرنگی

از توت فرنگی می توان 2 یا 3 بار در سال برای سفید کردن دندان های زرد در خانه استفاده کرد. مقداری از توت فرنگی را له کرده و با جوش شیرین یا نوشابه گاز دار ترکیب کنید. پس از آن کافیست که به مدت 3 دقیقه دندان ها را مسواک بزنید تا ببنید به همین راحتی می توانید با سفید کردن دندان با توت فرنگی در خانه را انجام دهید .

سفید کردن دندان در خانه با توت فرنگی

5) سفیدی دندان ها با استفاده از پوست موز

راحت ترین و خوشمزه ترین روش برای سفید کردن دندان های زرد در خانه استفاده از موز است. یک موز را پوست کنده و نوش جان کنید. سپس پوست آن را به مدت 5 دقیقه و به آرامی بر روی دندان هایتان حرکت دهید. با تکرار این روش، معجزه طبیعت کار خود را خواهد کرد تا ببنید به همین راحتی می توانید با سفید کردن دندان با موز در خانه را انجام دهید .

سفید کردن دندان در خانه با موز

6) رفع زردی دندان ها با روغن نارگیل

این روش هم همانند روش قبلی بسیار ساده است. کافیست انگشت خود را در کمی روغن نارگیل فرو کرده و آن را به روی دندان هایتان بمالید. روغن نارگیل دارای اسید “لاوریک” است که سفیدی دندان ها را موجب خواهد شد و به همین راحتی می توانید با سفید کردن دندان با روغن نارگیل در خانه را انجام

سفید کردن دندان در خانه با روغن نارگیل

سریع ترین روش سفید کردن دندان های زرد در خانه کدام است؟

در ادامه باید گفت که روش های سفید کردن دندان های زرد شده در منزل همگی مفید و کاملا طبیعی هستند.  این روش ها همگی ساده و در دسترس اند و ضمناً هیچگونه ضرری ندارند. اما اگر به دنبال سریع ترین روش سفید کردن دندان های زرد در خانه می گردید، باید به سراغ دندانپزشک و روش بلیچینگ بروید. در بلیچینگ با توجه به میزان زردی دندان ها، درصد مشخصی استفاده می شود که تأثیر بسیار سریعی خواهد داشت. همچنین این روش در منزل (و زیر نظر دندانپزشک) هم انجام پذیر است.

همه چیز در مورد بلیچینگ دندان ( سفید کردن دندان ) :

بلیچینگ دندان ( tooth bleaching ) یا همان سفید کردن دندان یکی از درمان‌های حرفه‌ای حال حاضر در زمینه سفید کردن دندان‌هاست. اگر به دنبال رفع بد رنگی دندان هایتان هستید، روشی بهتر از بلیچینگ پیدا نخواهید کرد. نظر متخصصین دندانپزشکی هم گواه بر این ادعاست که این شیوه، کم عارضه ترین و بی خطرترین روش برای بازگرداندن زیبایی به دندان هاست که حتی می توان از این روش برای سفید کردن دندان در خانه نیز استفاده کرد .

در بلیچینگ، رنگ دندان‌های شما با توجه به جنس و میزان زردی آنها در یک جلسه یک ساعته برطرف می شود. البته فراموش نکنید که علت و میزان زردی دندان، در نتیجه گیری از این روش اهمیت زیادی دارد .

بلیچینگ یا سفید کردن دندان روشی است که باید هر چند وقت یکبار تکرار شود تا رنگ دندانها به صورت دائمی سفید بمانند. دوام و ماندگاری سفیدی دندان شما با توجه به مراقبت های بعد از بلیچینگ متغیر است. هرچقدر کمتر از غذاها و نوشیدنی های رنگدانه دار استفاده کنید، دندانها به مدت طولانی‌تری سفید باقی خواهند ماند .

بدین ترتیب در یکی از روش ها موسوم به آفیس که در مطب دندانپزشک انجام می شود، طی یک الی 2 جلسه 45 دقیقه ای کار تمام است. اگر هم روش انتخابی دیگر یعنی درمان در منزل را انتخاب کنید، نهایتا 2 الی 3 هفته به نتیجه مطلوب می رسید .

برای خرید بلیچینگ مطب وایت اسمایل 40% کلیک کنید

موارد منع استفاده از بلیچینگ دندان :

خب حالا که متوجه معنای بلیچینگ دندان شدید، باید بدانید که  همه افراد می‌توانند برای سفید کردن دندان‌هایشان از روش بلیچینگ استفاده نمایند. تمام افراد بالای 18 سال قابل انجام است. از آنجایی که قبل از سن 18 سالگی دندان‌ها هنوز عاج و مینای بالغ شده‌ای ندارند، این درمان می‌تواند موجب حساسیت‌های دندانی شود. اما گاهی و آن هم در مواردی خاص، این تکنیک موثر واقع نمی شود. در واقع این روش بیشتر برای افرادی که دندان‌های سالم دارند و قصد سفیدتر و درخشان‌تر کردن دندان‌های خود را دارند، مناسب است .

پس بهتر است قبل از انجام بلیچینگ دندان جهت ترمیم پوسیدگی ها و جرمگیری به دندانپزشک مراجعه کنید. البته به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در تمامی روش‌های سفید کردن دندان، توصیه می‌شود این درمان، قبل یا بعد از بارداری انجام شود .

پیشنهاد ما به شما این است که برای نتیجه گیری بهتر ابتدا به دندانپزشک مراجعه کرده و طبق تشخیص ایشان روش متناسب با درمان شما را انجام دهد که اصولا استفاده از بلیچینگ مطب و سپس استفاده از بلیچینگ در منزل بهترین و نتیجه بخش ترین روش سفید کردن دندان است که قبلا در مورد سفید کردن دندان در مطب با استفاده از بلیچینگ وایت اسمایل به شما گفتیم که برای توضیحات بیشتر می توانید مقاله بلیچینگ وایت اسمایل خوبه را مطالعه کنید.

در ادمه برای آشنایی بیشتر و روش استفاده از بلیچینگ وایت اسمایل در منزل با ما همراه باشید .

سفید کردن دندان در منزل با استفاده از بلیچینگ وایت اسمایل :

در پاسخ به ای که سفید کردن دندان در خانه با استفاده بلیچینگ خانگی وایت اسمایل چقدر مفید و نتیجه بخش است ، باید بگوییم که سفید کردن دندان با بلیچینگ وایت اسمایل در مطب یا در خانه چگونه انجام می شود؟ گرچه این روش نام منزل را یدک می کشد، اما زیر نظر دندانپزشک انجام خواهد شد. پس فکر مصرف خودسرانه ماده بلیچینگ را از سرتان بیرون کنید. در روش بلیچینگ در منزل، دندانپزشک قالبی از دندانهای شما تهیه کرده و طبق آن تری‌های پلاستیکی نازک و شفافی توسط لابراتوار های دندانپزشکی برای شما ساخته می‌شود .

شما به راحتی و در منزل، ژل مخصوص بلیچینگ خانگی را در فضای خالی بین تری پلاستیکی و دندان خود  قرار می دهید. این اقدام طبق دستور پزشک به مدت چند ساعت در فاصله شب تا صبح انجام می شود تا پس از گذشت چند هفته و چند بار استفاده از آن، سفیدی مطلوبی برای دندان‌هایتان حاصل شود .

غلظت مواد در این روش کمتر از ژل های بلیچینگ مطب بوده و 16 تا 20 درصد است .

برای آشنایی بیشتر در مورد سفید کردن دندان با بلیچینگ وایت اسنایل پیشنهاد می کنیم مقاله بلیچینگ وایت اسمایل خوبه را مطالعه کنید .

سفید کردن دندان در خانه با بلیچینگ وایت اسمایل

مراحل سفید کردن دندان در خانه با استفاده از بلیچینگ وایت اسمایل :

  • رعایت بهداشت قبل از انجام هر کاری لازم است.  دندان‌های خود را مسواک زده و با نخ دندان فضای بین دندانهای تان را تمیز می کنید.
  • سری مخصوص مخلوط کردن سرنگ را وصل کنید.
  • تنها یک قطره از ژل سفید کننده در سطح داخل هر یک از تری‌های ساخته شده برای دندانهای فک بالا و پایین بچکانید و پس از آن با نوک سرنگ مواد را در سطح تری پخش کنید.
  • تری‌ها را بر روی دندان خود قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که ژل از سطح قالب بیرون نزده باشد و تری‌ها به درستی بر روی دندانهایتان قرار گرفته باشند.
  • پس از آن حباب‌هایی در ژل سفید کننده دندان مشاهده خواهید کرد که این جزو روند درمان می‌باشد.
  • قالب‌ها را به مدت چند دقیقه روی دندانها نگه دارید.
  • استفاده بیش از 15 دقیقه تاثیری نخواهد داشت.
  • پس از هربار استفاده لازم است قالب‌ها را شست و شو داده و دهان و دندان خود را کامل بشویید.
  • بهتر است برای حاصل شدن نتیجه بهتر ژل سفید کننده دندان را در دو نوبت روز و شب، قبل از خواب مورد استفاده قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که فاصله زمانی بین دو نوبت بلیچینگ در خانه حداقل باید یک ساعت باشد.
  • طول درمان بلیچینگ خانگی حدودا 2 هفته است که باید به صورت متناوب در طول شب 4 تا 6 ساعت قالب را بر روی دندانهای خود قرار دهید.

علت زردی دندان ها چیست؟

حال که تمام روش های سفید کردن دندان در خانه اعم از سفید کردن دندان با استفاده از مواد طبیعی همچون جوش شیرین و زغال و … و همچنین سفید کردن دندان در منزل و در مطب با استفاده از بلیچینگ وایت اسمایل را شرح دادیک حال باید علت و دلیل زردی دندان ها بازگو کنیم.

زرد بودن دندان ها در سه بخش کلی تقسیم می شود :

1- خوردن، آشامیدن و استعمال مواد خارجی :

مهم ترین و اصلی ترین علت زردی دندان ها، خورد مواد غذایی و یا نوشیدنی هایی است که موجب این مشکل می شود. اگر عاشق چای، قهوه، فست فود و یا چیپس و پفک هستید، باید خود را برای زرد شدن تدریجی دندانهایتان آماده کنید. استعمال مواد دخانی هم تأثیر زیادی در این عارضه دارد. همینجا و در ابتدای مقاله این مورد را ذکر کنیم که اگر به فکر ترک این رفتارها نیستید، خیال سفید شدن دندان هایتان را از سر بیرون کنید .

حتما همه شما اطلاع دارید که استعمال دخانیات یکی از عوامل ایجاد عفونت دندان است که برای درمان این موضوع پیشنهاد می کنیم مقاله آمپول پنی سیلین برای عفونت دندان را مطالعه کنید .

2- کاهش ضخامت مینای دندان (کهولت سن) :

علل زیادی برای کاهش ضخامت مینای دندان ذکر شده اند. اما خب، راستش را بخواهید کهولت سن مهمترین دلیل کاهش ضخامت مینا و در نتیجه زرد شدن دندان هایتان است. البته در چند سال اخیر با وجود تجویز قطره آهن برای کودکان، از شدت این موضوع کاسته شده است.

یکی از روش هایی که کمک می کند تا از مینای دندان خود محافظت کنید استفاده از دهانشویه است که برای این موضوع پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین مارک دهانشویه را مطالعه کنید

3- وراثت :

اگر بد شانس باشید و رنگ دندان هایتان را هم از والدین به ارث ببرید، تقریباً نمی توان کاری برای کاهش زردی آنها انجام داد. البته این مورد بسیار نادر و درصد رنگ آن بسیار پایین تر از حد نگرانی شماست. اما خب، این مورد راه هم باید در نظر داشت.

حال که موارد و علل زردی دندان را دانستید، بهتر است برویم سراغ راه حل. اینکه چکار کنیم تا دندان های سفید و درخشنده ای داشته باشیم.

نتیجه گیری :

اگر به راهکار های سفید کردن دندان های زرد در خانه علاقه مند شدید، دراین مقاله چند روش اصولی دیگر برایتان معرفی کرده ایم. به یاد داشته باشید که بعد از انجام هریک از روش های زیر، نوشیدن چای و قهوه و یا خوردن فست فود را به حداقل برسانید. استعمال دخانیات هم که نیاز به توصیه ندارد. برای سلامتی تان هم مضر است. پس هرچه بهتر که آن را هم ترک کنید. با انجام این مراقبت ها، دندان هایتان مدت بیشتری سفید باقی خواهند ماند .

گردآوری: گروه تحقیق و پژوهش آنتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.