دستگاه و تجهیزات/نگهداشت

راهنمای انتخاب لایت کیور [ خرید لایت کیور مناسب ]

راهنمای انتخاب لایت کیور
Rate this post

با آگاهی هرچه بیشتر جامعه نسبت به روش ها و افزایش مراکز درمانی، هر روز به تعداد متقاضیان ترمیم های دندانی افزوده می شود. یکی از روش های اصلی ترمیم دندان و اصلاح طرح لبخند، کامپوزیت ها هستند و ابزار اصلی کار با کامپوزیت ها بدون شک، لایت کیور می باشد. دندانپزشک با کمک راهنمای انتخاب لایت کیور مناسب می تواند با خیال راحت اقدام به خرید این محصول کرده و ابزار مناسب خود را در کمترین زمان ممکن پیدا کند. در این مطلب از آنتوس، ویژگی ها و نکات مهم در هنگام خرید لایت کیور مناسب را عنوان خواهیم کرد.

پیش از آغاز راهنمای انتخاب لایت کیور ، در صورت علاقه می توانید مطالب مهم دیگر آنتوس نظیر فرق هیلینگ و اباتمنت ، تفاوت آمالگام سفید با سیاه و یا طرز استفاده از بلیچینگ وایت اسمایل را مطالعه کنید.

توضیحاتی جهت آشنایی و خرید لایت کیور مناسب

راهنمای انتخاب لایت کیور

در سال های طولانی از لایت کیور های هالوژنی برای کیور شدن کامپوزیت ها استفاده می شد اما هر ابزاری دارای معایبی نیز می باشد. مهمترین معایب لایت کیور های هالوژنی به اندازه بزرگ، وزن زیاد، داغ شدن و نیاز به فن خننک کننده و در پایان سیم های دست و پا گیر آنها بر میگشت. اما به مرور زمان و با پیشرفت علم دندانپزشکی، تکنولوژی لایت کیور های LED به بازار عرضه شد و امروزه کمتر جایی را پیدا خواهید کرد که هنوز هم از انواع هالوژنی استفاده کنند. سبکی، فعالیت با باطری، طراحی سبک، باریک و خوش دست و صد البته دمای پایین، موجب شد که کمتر ایرادی را بتوان در آنها پیدا کرد. البته هنوز هم برند های متفاوتی وجود دارند که در کنار این ویژگی های اصلی، خصوصیات منحصر به فردی را برای انتخاب دندانپزشکان ارائه می کنند.

دستگاه‌های لایت بصورت بی سیم و سیمی در بازار موجودند. اخیرا، لایت کیورها در پارامترهای مختلفی نظیر ارگونومی، کیفیت ساخت و چراغ های باکیفیت با یکدیگر رقابت می کنند. در ادامه راهنمای انتخاب لایت کیور به برخی از مواردی که در هنگام خرید این محصول باید به آن توجه کرد، خواهیم پرداخت. عواملی که خرید لایت کیور مناسب را برای شما راحت تر می کنند.

راهنمای انتخاب لایت کیور : عوامل مهم

عوامل مهم راهنمای انتخاب لایت کیور

قیمت لایت کیور:

در ابتدای راهنمای انتخاب لایت کیور نکته اصلی را مشخص کنیم. حتما حتما باید در ابتدا، میزان بودجه خود را جهت خرید لایت کیور مناسب خود، مشخص کنید. تصور نکنید که لایت کیور های با کیفیت عموماً قیمت بالایی دارند (گرچه تمام موارد گرانتر، از کیفیت خوبی برخوردار هستند!). با بیشتر شدن رقابت در تولید این محصول، دیگر می توان گفت که لایت کیور های با قیمت پایین تر هم کیفیتی مشابه انواع گران تر خواهند داشت.

توان خروجی لایت کیور:

مهم ترین فاکتور در راهنمای انتخاب لایت کیور به توان خروجی دستگاه باز می گردد. در حالیکه اکثر لایت کیورهای بازار توان بیشتر از ۱۰۰۰ میلی وات بر سانتیمتر مربع دارند. اما برخی از آن ها تا توان ۱۶۰۰ mW/cm2 را ارائه می کنند. در صورت استفاده از لایت کیورهای با توان بالاتر، حتما حواستان را به مدت زمان کیور شدن معطوف کنید. این اتفاق موجب بالا رفتن دمای دستگاه و مهمتر از آن سوختن بافت زنده دندان خواهد شد.

طول موج خروجی:

طول موج خروجی گسترده موجب می شود تا دستگاه توانایی کیور کردن مواد پرکننده متفاوت تری را داشته باشد. کاری که کیورهای هالوژنی در آن استاد بودند. اما لایت کیور های LED بازه طول موج کمتری تولید می‌کنند که شامل۴۲۰ تا ۴۸۰ نانومتر می شود. در حالیکه طول موج‌ انواع هالوژنی بین 400 تا 500 نانومتر می باشد. بطور مثال کامپوزیت های سوپر بلیچ طول موج کیورینگ متفاوتی نسبت به مواد پرکننده رایج در بازار دارند. پس در هنگام خرید لایت کیور مناسب حتماً به نقطه آغاز کیورینگ مواد پرکننده مصرفی دقت کنید و گزینه ای را انتخاب کرده که اکثر فعالیت های شما را پوشش دهد.

جزییات دستگاه راهنمای انتخاب لایت کیور

ارگونومی، کیفیت و پشتیبانی پس از فروش:

لایت کیور ها ابزار دست دندانپزشکان ترمیمی هستند. در نتیجه باید راحت ترین ابزار ممکن را خریداری کنید. حتما پس از مطالعه کامل راهنمای انتخاب لایت کیور و پس از در نظر گرفتن چند گزینه، اقدام به تست آنها کنید. این امکان تست پیش از خرید به شما کمک می کند تا ابزار را از لحاظ جنس و کیفیت بدنه، وزن و راحتی قرارگیری در دستان و دسترسی آسان به دکمه ها، کاملا بررسی کنید.

دیگر موارد مهم در راهنمای انتخاب لایت کیور :

از موارد مهم قابل ذکر دیگر در راهنمای انتخاب لایت کیور می توان به وجود مودهای کاری جهت تسریع در انجام کیورینگ بدون تنظیم توان خروجی اشاره کرد. همچنین، حضور سری های مختلف به شما این امکان را می دهد که با انتخاب زاویه سری مناسب، دسترسی بهتری به دندان مورد نظر داشته باشید.

با توجه به سلیقه و علایق خود اولویت بندی نموده و سپس به هر کدام از لایت کیور های دندانپزشکی، که برای خرید در نظر دارید با توجه به اولویت ها امتیاز دهید تا بتوانید یک خرید آگاهانه، رضایت بخش، دلخواه و کاملا منطبق بر سلیقه خود را تجربه کنید.

قیمت لایت کیور مناسب

راهنمای انتخاب لایت کیور

لایت کیور هم به مانند اکثر ابزارهای دندانپزشکی دیگر، وابستگی شدیدی به قیمت ارز دارند. در نتیجه نمیتوان قیمت لایت کیور مناسب را با اطمینان کامل ارائه داد. اما همانطور که گفتیم قیمت لایت کیور مناسب برای هر دندانپزشک به پارامترهای مختلفی بستگی داشته و لزوماً گران تر بودن آن به معنای کیفیت بیشتر نخواهد بود.

راهنمای انتخاب لایت کیور برای دندانپزشکان مختلف

همانطور که تا بدینجا در راهنمای انتخاب لایت کیور متوجه شدید، هر دندانپزشک باید با توجه به سلیقه و نحوه کار خود، اقدام به خرید لایت کیور مناسب کند. موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب لایت کیور مناسب در نظر بگیرید. مطمئن باشید که ارگونومی، کیفیت بدنه و بی سیم یا باسیم بودن آن، مهمترین فاکتور در خرید محصول مناسب شما خواهد بود. زیرا از این دستگاه دائما استفاده خواهید کرد. همچنین، باید دستگاهی انتخاب کنید که سازگار با مواد ترمیم کننده مورد استفاده شما باشد. زیرا همانطور که گفتیم ، طول موج مواد ترمیم کننده متفاوت بوده و باید بدانید که مواد مورد استفاده شما در چه طول موجی کار می کنند.

بهترین لایت کیور دندانپزشکی چیست؟

انتخاب لایت کیور مناسب هر دندانپزشک با توجه به خصوصیات و شگرد کار وی، متفاوت است. دندانپزشک باید با توجه به مواد ترمیمی مورداستفاده و البته بودجه خود، اقدام به خرید لایت کیور مناسب کند.

آیا لایت کیور های با کیفیت دندانپزشکی گران هستند؟

لایت کیورهای با قیمت بالا، مسلما کیفیت و ارگونومی خوبی خواهند داشت، اما لزوماً برای کسب کیفیت بالا، نیازی نخواهد بود که به دنبال لایت کیورهای گران قیمت بروید.

لایت کیور خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک لایت کیور خوب دندانپزشکی باید ارگونومی و کیفیت بدنه خوبی ارائه کند. دارای مودهای کاربری قابل تنظیم بوده و سری های متنوع داشته باشد. همچنین در صورت بی سیم بودن، با کمترین زمان شارژ، بیشتر مدت عملکرد را به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.