مقالات عمومی

از این بیماران در سالن انتظار بترسید

Rate this post

همه ی ما تجربه بیماران خوب و هم بیماران اذیت کننده را داشتیم! همیشه بیمارانی هستند که وقتی نوبت به ملاقات آن ها میرسد هم پرسنل و هم دندانپزشک دچار ترس میشوند.

این رفتار ها هم میتواند بعلت ویژگی های شخصیتی بیمار باشد و هم می تواند بعلت زمینه هایی باشد که ما سبب آن در مطب بودیم!

اگر بیمار شاکی از این است که مدت طولانی در مطب نشسته و ما هم تعداد زیادی بیمار را باهم وقت دادیم مشکل از ماست٬ اصول مختلفی در مهارت ارتباطی و هم مدیریت بیماران وجود دارد.

 

بیمارانی که از همه چی شکایت دارند:
  • چرا انقدر من باید منتظر بمانم؟! چرا انقدر اینجا سرد است؟! چرا هزینه ها انقدر زیاد است و…!
  • ممکنه واقعا ایراداتی در مطب وجود داشته باشد که از این ضعف ها بتوانید بعنوان فرصت استفاده کنید و ایراداتتان را رفع کنید تا کسب و کارتان گسترش پیدا کند.
  • با ایجاد این ارزش ها  برای بیمارانتان٬ جز بیماران وفادار شما خواهند شد. البته مکن است ویژگی شخصیتی بیمار هم این باشه که زیاد شکایت کند.
  • اگر از زمانی که بیمار در سالن انتظار هست مدت زیادی میگذرد نوشیدنی تعارف کنید و یا اصلا سعی نکنید زمان بندی تان بطوری باشد که بیماران زیاد معظل شوند.

 

بیماران زورگو:
  • این ذسته از بیماران کارهایی انجام میدن که بیشتر از شکایت کردن است این نوع بیماران تلاش میکنند با قلدری و زورگویی خواسته ی خود را عملی کنند مثلا سعی میکنند پرسنل شما ا در سالن انتظار و یا جتی خود شما را تهدید کنند .
  • در مورد کیفیت مواد شما٬ مدرکتان٬ کنترل عفونت٬ مهارت کاری و … صحبت میکنند و خیلی از مواقع بدون اینکه مشکل خاصی باشد شروع به داد و فریاد میکنند
  • گاهی دسته ای از بیماران از اذیت کردن دیگران لذت میبرند.

 

بیماران طلبکار:
  • این بیمارن دارای ویژگی های جالبی هستند و  میپندارند همه ی دنیا به آ نها بدهکارند و عالم برای خدمت به آن ها خلق شده.
  • برای اینگونه افراد شما وقت تعیین میکمید ولی به تماس های شما پاسخ نمیدهند و بعد از چند ساعت که از زمانش میگذرد تازه حضور پیدا میکنند و توقع دارند در اولین فرصت کار درمانشان انجام شود
  • این بیماران با تلفن همراهشان بلند در مطب صحبت می کنند و برای بقیه افراد وشما ارزشی قایل نیستند.

 

بیماران ترسو:
  • همانطور که میدانید ترس از دندانپزشکی یکی از شایع ترین ترس ها بین کودکان و بزرگسالان است.
  • این ترس میتواند بصورت فوبیا هم باشد و همچنین می تواند دلایل زیادی داشته باشد و تیوری های مختلفی را در مورد آن ارایه دادند
  • یکی از شایع ترین علت ها٬ داشتن تجربه ناخوشایند دندانپزشکی در کودکی است٬ این بیماران در مورد همه کارهای درمانی شما سوال می کنند و ممکنه وسط کار دست شما را کنار بزنند.

 

بیمارانی که زیاد از شما تعریف می کنند:
  • این بیماران همیشه از شما تعریف میکنند؛ دکتر چقدر کار شما خوب است٬ همه ی آشناهای ما پیش شما آمده اند٬ شنیدیم شما بهترین دندانپزشک در این منطقه هستید و…!
  • مراقب باشید٬ تعریف زیادی خطرناک است و چند حالت عیب دارد:
  1. این بیماران بصورت تصاعدی انتظارشان را از شما بالا میبرند
  2. اگر جایی اشتباهی از شما سر بزند و یا درمانی رو انجام بدهید که مورد انتظار آن ها نیست دیگر از تعریف خبری نیست
  3. و علل دیگر تعریف از کار شما میتواند بحث تخفیف گرفتن باشد

 

بیماران زمان گیر:
  • دسته ی دیگری از آن ها هستند که علاقه ی شدیدی به صحبت کردن دارند : چه زمانی که در سالن انتظار هستند٬ چه زمانی که روی یونیت باشند و حتی زمانی که در حال خروج از مطب هستند٬ در مورد تمام مسایل روز دنیا از طریق بیماران میتوانید با خبر شوید
  • یکی از مشکلاتی که با این بیماران داریم٬زمان بقیه بیماران را میگیرند که خودش منجر به مشکلات زیاد دیگری میشود٬ بنابراین شما میتوانید با استفاده از تکنیک های تعامل با کمال احترام اچازه صحبت کردن بیش از حد را ندهید که وقت زیادی از شما بگیرند.

 

منابع:
  • مقاله ای از practicemanagment.com
  • گردآوری: گروه تحقیق و پژوهش آنتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.