دستگاه و تجهیزات/نگهداشت, مقالات عمومی

بهترین مارک فرز دندانپزشکی [کدام برند بهتره؟]

بهترین مارک فرز دندانپزشکی
Rate this post

چگونه از بین انواع فرز دندانپزشکی بهترین مارک فرز دندانپزشکی را شناسایی کنیم؟ از آنجایی که فرز های دندانپزشکی یکی از کاربردی ترین و پر مصرف ترین ابزارهای دندانپزشکی هستند قطعا اکثرا دندانپزشکان با این چالش روبرو که از بین انواع فرزهای دندانپزشکی که تنوع بالایی دارند چگونه مناسب ترین و بهترین برند فرز دندانپزشکی برای انواع توربین دندانپزشکی و دستگاه فرز دندانپزشکی را انتخاب کنند (برای دیدین مقاله مربوط به انواع توربین دندانپزشکی و روش های نگهداری از آن اینجا کلیک کنید)

قبل از آنکه بخواهیم فرز دندانپزشکی متناسب با کار خود را انتخاب کنیم و یا اینکه بهترین برند فرز دندانپزشکی را از بین انواع برند فرز دند انپزشکی انتخاب کنیم، ابتدا باید بدانیم که فرز دندانپزشکی چیست و به نسبت کاربرد فرز دندانپزشکی در مورد راهنمای خرید فرز دندانپزشکی آگاهی کامل را داشته باشیم و با ویژگی های هر کدام از آن ها آشنا باشیم تا بتوانیم از بین انواع برندها و مارک های گوناگون، خرید فرز دندانپزشکی درستی داشته باشیم .

توجه داشته باشید که برای داشتن یک ترمیم موفق، قبل از ترمیم و درمان دندان های پوسیده و آسیب دیده با انواع سمان های پر کننده دندان همچون زونالین  و استفاده از انواع مواد قالبگیری همچون ست قالبگیری زرماک و  یا حتی استفاده از بهترین مارک کامپوزیت دندان، باید یک درمان موفق ریشه را داشته باشیم. درمان ریشه به مولفه های گوناگونی بستگی دارد که از جمله مهمترین آن ها عبارتند از تشخیص صحیح و پاکسازی و شکل های دقیق کانال ریشه می باشد.

برای خرید و بررسی قیمت انواع باندینگ دندانپزشکی و همچنین خرید و استعلام قیمت انواع کامپوزیت دندان می توانید به فروشگاه اینترنتی مواد و تجهیزات دندانپزشکی آنتوس (ontooth.ir)  مراجعه فرمایید.

 در این مقاله  به تمامی این سوالات پاسخ داده و ویژگی های مربوط به انواع مارک فرز های دندانپزشکی را بررسی کنیم.

فرز دندانپزشکی چیست؟

مارک فرز دندانپزشکیکشور سازنده
دیادنت ( DiaDent )چین
سانی ( Sani – Blue Diamond )چین
دنتاروم ( Dentaurum )آلمان
ایو ( EVE )آلمان
دی اند زد ( D & Z )آلمان
Dentalreeآمریکا
اولترا دنت ( UltraDent )آمریکا
Stoddardانگلیس
Dia-Italyایتالیا
Medesyایتالیا
دیاتیزایران
تکساز ایدهایران
تکسانایران
تیزکاوانایران
رزایران
سامان زر دندانایران
پیشرو زر فیدالرایران
میکرودنت ( Microdont )برزیل
Rønvigدانمارک
DiaTessinسوییس
جوتا ( Jota )سوییس
PD – Produits Dentaires SAسوییس
بهترین برند های فرز دندانپزشکی

فرز دندانپزشکی قطعه کوچکی شبیه به مته است که با وصل کردن آن به هندپیس و دستگاه فرز دندانپزشکی می توان برای برش دادن و ساییدن و برداشتن سطح سخت دندان و یا برای صاف کردن و برداشتن قسمت های اضافه و غیر هم سطح دندان و یا قسمت هایی از ترمیم آمالگام و کامپوزیت استفاده از آن استفاده کرد.

این مته های کوچک که فرز دندانپزشکی نام دارند با روش هایی همچون برش دادن و ساییدن و برداشتن نسوج سخت دندان به منظور صاف کردن و برداشتن قسمت های اضافه و غیر هم سطح دندان و یا قسمت هایی از ترمیم آمالگام و کامپوزیت استفاده می شوند.

انواع مختلفی از فرزهای دندانپزشکی انواع گوناگونی دارند که شرکت های مختلف انواع مارک فرز دندانپزشکی را با جنس و ویژگی های متنوع تولید می کنند که هر کدام از آن ها از جمله بهترین مارک فرز دندانپزشکی دارای کاربرد متفاوتی هستند.

از همین روی انتخاب درست انتخاب بهترین برند فرز دندانپزشکی باعث ایجاد نتیجه بهتر و راحتی بیمار و پزشک در طول زمان ترمیم و درمان می شود .

فرز دندانپزشکی چیست؟

معرفی بهترین مارک فرز دندانپزشکی :

در حال حاضر انواع فرز های دندانپزشکی ایرانی و خارجی با برند ها و مارک های گوناگون وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایب و ویژگی های مختص به خود هستند و اینکه بگوییم کدام یک از آن ها جزو بهترین مارک فرز دندانپزشکی به شمار می آید بستگی به کاربرد و تجربه استفاده دندانپزشک از فرز های دندانپزشکی دارد.

ما در ادامه انواع فرزهای دندانپزشکی رایج در بازار ایران را که در حال حاضر وجود دارد و مورد استفاده قرار میگیرد را برای شما نام برده ایم:

بهترین مارک فرز دندانپزشکی چینی :

  • فرز دندانپزشکی مارک دیادنت ( DiaDent )
  • فرز دندانپزشکی مارک سانی ( Sani – Blue Diamond )

بهترین برند فرز دندانپزشکی آلمانی :

  • فرز دندانپزشکی مارک دنتاروم ( Dentaurum )
  • فرز دندانپزشکی مارک ایو ( EVE )
  • فرز دندانپزشکی مارک دی اند زد ( D & Z )

بهترین مارک فرز دندانپزشکی آمریکایی :

  • Dentalree
  • فرز دندانپزشکی مارک اولترا دنت ( UltraDent )

بهترین برند فرز دندانپزشکی انگلیسی:

  • Stoddard

بهترین مارک فرز دندانپزشکی ایتالیایی :

  • Dia-Italy
  • Medesy

بهترین برند فرز دندانپزشکی ایرانی :

  • دیاتیز
  • تکساز ایده
  • تکسان
  • تیزکاوان
  • رز
  • سامان زر دندان
  • پیشرو زر فیدالر

بهترین مارک فرز دندانپزشکی برزیلی :

  • فرز دندانپزشکی مارک میکرودنت ( Microdont )

بهترین برند فرز دندانپزشکی دانمارکی :

  • Rønvig

بهترین مارک فرز دندانپزشکی سوییسی:

  • DiaTessin
  • فرز دندانپزشکی مارک جوتا ( Jota )
  • PD – Produits Dentaires SA

راهنمای خرید فرز دندانپزشکی :

فرزهای دندانپزشکی دارای انواع مختلفی از لحاظ جنس فرز می باشند که هر کدام از این انواع دارای معایب و مزایای مختص به خود هستند که شامل موارد زیر می باشند که ما در این مقاله تنها به نام آن ها اشاره می کنیم و به منظور آشنایی بیشتر و تخصصی تر برای خرید فرز دندانپزشکی و روش های نگهداری از انواع فرز دندانپزشکی با مقاله معرفی انواع فرز دندانپزشکی [از نظر جنس و کارایی] در بخش مقالات فروشگاه اینترنتی آنتوس  (ontooth.ir) مراجعه فرمایید.

فرز دندانپزشکی از نظر جنس :

1) فرز دندانپزشکی فولادی (استیل)

2) فرز دندانپزشکی کاربایدی

3) فرز دندانپزشکی الماسی

4) فرز دندانپزشکی سرامیکی

5) فرز دندانپزشکی پلیمری

راهنمای خرید فرز دندانپزشکی

فرز دندانپزشکی بر اساس نوع شنک (Shank) :

1) فرز دندانپزشکی  Friction Grip (FG)

2) فرز دندانپزشکی Righ angle/Latch-type (RA)

3) فرز دندانپزشکی Straigh Handpiece (HP)

انواع بهترین مارک فرز دندان پزشکی

فرز دندانپزشکی بر اساس نو هد (head) :

1) فرز های کروی شکل (گرد)

2) فرز های گلابی شکل

3) فرز های استوانه ای

4) فرز های مخروطی

5) فرز های مخروطی معکوس

سر فرز ددانپزشکی

فرز دندانپزشکی از نظر برندگی :

قطعا یکی از ویژگی های بهترین مارک فرز دندانپزشکی میزان زبری و نرمی آن است که به منظور تعیین میزان زبری و نرمی انواع فرز دندانپزشکی آن ها را رنگ های مختلفی دسته بندی می کنند که زبر ترین‌ فرز ها را با نوار مشکی و نوار سفید برای نرم ترین فرز دندانپزشکی استفاده می شود.  سایر رنگ بندی های انواع فرز دندانپزشکی به ترتیب زیر است :

  • مشکی
  • آبی
  • سبز
  • قرمز
  • زرد
  • سفید
بهترین مارک فرز دندانپزشکی

بهترین مارک فرز دندانپزشکی از نظر کارایی :

فرز های دندانپزشکی با توجه به اینکه چه کارایی ای دارند و برای چه منظوری استفاده می شوند دارای انواع مختلفی هستند به عنوان مثال فرز های بسیار زبر به منظور  تراشیدن عاج دندان و مینای دندان به کار می رود و یا از فرز های نرم به منظور پولیش کردن سطح ترمیم های دندان استفاده میشود.

دسته بندی بهترین مارک فرز دندانپزشکی از نظر کارایی به شرح زیر است :

1) فرزهای فیشور :

این فرز دندانپزشکی را به عنوان پرکاربردترین فرز دندانپزشکی می شناسند که سر آن تخت است و برای برداشتن مینا و عاج دندان استفاده می شود.

2) فرزهای چمفر :

از این فرز دندانپزشکی برای تراش دادن روکش و همچنین مشخص کردن خط ختم تراش استفاده می شود.

3) فرز های نایف اچ :

فرز نایف اچ که به آن فرز لبه چاقویی هم گفته می شود برای تراش دادن دیواره های پروگزیمال دندان و برای تهیه روکش استفاده می شود.

4) فرز چرخی :

از این نوع فرز دندانپزشکی به منظور تراش دادن قسمت های قوس دار دندان همچون سطح پالاتال دندانهای سانترال ماگزیلا و نیز سطح لینگوال دندانهای سانترال مندیبل استفاده می شود.

5) فرز های کارباید توربین :

از این نوع فرز دندانپزشکی به منظور تراش دادن فلز و مواد سخت همچون اباتمنت ایمپلنت و پالیش کردن سطح ترمیم آمالگام دندان استفاده می شود.

6) فرز تیپر :

ظاهر این نوع فرز دندانپزشکی به این شکل است که دارای دیواره های نا موازی است که کمی به سمت یکدیگر تقارب دارند به طوری که نوک قسمت برنده از نواحی پایین تر ضخامت کمتری دارد و نازک تر است.

7) فرز های اینورت :

از فرز اینورت به منظور ایجاد شیار بر روی دیواره دندان به منظور افزایش سطح گیر ماده ترمیمی در حفره تراش خورده دندان استفاده می شود.

8) فرز تخم مرغی :

از این نوع فرز دندانپزشکی به منظور تراش دادن سطوح قوس داری همچون سطوح پالاتال دندانهای سانترال و لترال ماگزیلا و مندیبل استفاده می شود.

9) فرز رند آنگل :

این فرز دندانپزشکی بیشترین کاربرد را در میان فرزهای آنگل دارد که به منظور برداشتن پوسیدگی ها مورد استفاده قرار می گیرد .

10) فرز آنگل :

اگر چه این نوع فرز دندانپزشکی کاربرد زیادی ندارد اما فرز الماسی آنگل نیز در بازار وجود دارد.

11) فرز روند :

از این نوع فرز دندانپزشکی همچون فرز اینورت برای ایجاد شیار در دیواره دندان به منظورافزایش سطح گیر ماده ترمیمی استفاده می شود

برای مطالعه مقاله  آشنایی با وسایل و تجهیزات دندانپزشکی و نگهداری از آنها اینجا کلیک کنید

گردآوری: گروه تحقیق و پژوهش آنتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.