دسته‌بندی نشده, کنترل عفونت, مقابله با کرونا

انتخاب دهانشویه مناسب در دوران شیوع کرونا

Rate this post

برای انتخاب دهانشویه مناسب در دورن شیوع کرونا٬ پژوهشگران فرانسوی ادعا کردند سیتروکس و بتا سیکلودکسترین دارای خواص ضد کرونا ویروس هستند.

آزمایش ها نشان می دهند در بزاق دهان 91/7٪ از افرادی که به بیماری کرونا ویروس مبتلا شده اند٬ Sars-cov-2 وجود دارد و این برای دندانپزشکان یک خطر به شمار میرود٬ بنابراین پژوهشگران توصیه میکنند افراد قبل از هر گونه درمان دندانپزشکی دهان خود را ۳۰ ثانیه با دهانشویه ضدویروسی بشویند.

به گزارش دنتال تریبون٬ پژوهشگران دانشگاه لیون فرانسه به تازگی در مقاله ای از ترکیباتی نام برده اند که در صورتی که در دهانشویه موجود باشند میتوان از میزان ویروس Sars-cov-2 در دهان بکاهند.

حفره دهان٬ درگاه اصلی ورود عوامل عفونی است و بطور مستقیم با Sars-cov-2 در ارتباط است.

به علاوه هر چه میزان ویروس های موجود در بزاق دهان و حلق انسان بیشتر باشد٬ احتمال انتقال بیماری هم بیشتر است.برای انتخاب دهانشویه مناسب در دورن شیوع کرونا ٬ اگرچه بیشتر دهانشویه ها شامل محتویات فعال برای کشتن یا غیرفعال کردن باکتری های دهان هستند٬ اما این ترکیبات تاثیر ضد ویروسی خاصی ندارد.مقاله ای که به تازگی در ژورنال  پزشکی بالینی منتشر شده٬ میگوید سیتروکس و بتا سیکلودکسترین٬ میتواند میزان Sars-cov-2 را در بزاق دهان فرد کاهش دهند.

مولکول های سیکلودکسترین٬ ویروس ها را به خود جذب میکنند و با گسیختن لایه بیرونی آن ها ذرات عفونی را با یک تماس ساده از بین میبرند. بعلاوه بتا سیکلودکسترین ها زیست تطبیق پذیر٬ مقرون به صرفه و در دسترس عموم هستند.

در حال حاضر دهان شویه های حاوی سیتروکس و بتا سیکلودکسترین در دسترس هستند. اما استفاده فعلی آن ها به غیرفعال کردن عوامل پوسیدگی زا و باکتری های پریودنتال محدود میشود. محققین در مقاله خود از نهادهای تحقیقاتی درخواست کرده اند کارآزمایی های بالینی خود را برای ارزیابی آثار پیشگیری کننده این محلول ها در برابر عفونت Sars-cov-2 و پیشرفت بیماری آغاز کنند.

 

منابع:

  • پایگاه خبری دندانه
  • گردآوری: گروه تحقیق و پژوهش آنتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.