آشنایی با شرکت ها, شرکت های خارجی

آشنایی با شرکت نئولیکس NEOLIX فرانسه

نئولیکس
Rate this post

بدون شک برای انتخاب هر چه بهتر یک محصول همچون فایل روتاری نئولیکس و سایر مواد و تجهیزات دندانپزشکی، آگاهی و شناخت نسبت به آن کالا ما را به انتخاب بهتر و آگاهانه تر سوق خواهد داد.این شناخت میتواند از خصوصیات ظاهری و چگونگی تکنولوژی ساخت تا ملیت شرکت سازنده آن محصول را در بر گیرد. به همین منظور بهتر است قبل از خرید یک محصول با شرکت سازنده آن و ویژگی های مختص آن آشنا باشیم.

شرکت NEOLIX یک شرکت استارت آپی (startup)  فرانسوی است که در زمینه طراحی، تولید و بازار اینسترومنت های دندانپزشکی در سطح جهانی فعالیت دارد و اقدام به تولید فایل های روتاری دندانپزشکی کرده است. این شرکت متخصص در میکرومکانیک است که ابزارهای دندانپزشکی را طراحی، تولید و به بازار عرضه می کند.

این شرکت نیولیکس (نئولیکس)  تحت برند نئونیتی Neoniti ، مجموعه ای خلاقانه و با کیفیت از فایل های روتاری چرخشی از جنس نیکل تیتانیوم nickel-titanium را طراحی و تولید کرده است.

فایل روتاری نئولیکس ، تولید شرکت Neolix (نیولیکس) یکی از پرطرفدارترین فایل های روتاری در بین دندانپزشکان ایران است.

فایل نیولیکس

دستاورد های شرکت نئولیکس(نیولیکس):

سیستم wire-Electric Discharge Machining (wire-EDM) فایل روتاری نئولیکس (نیولیکس)

شرکت نیولیکس NEOLOX موفق به ثبت سیستم wire-Electric Discharge Machining (wire-EDM) گردیده است که فرایندی چرخشی جدید با انعطاف پذیری استثنایی بهمراه سطح  سخت شونده و برنده را بوجود می آورد.

این تکنولوژی بدین صورت است که به کمک جریان الکتریکی با فرکانس بالا بین فایل روتاری نئونیتی (نئولیکس) و الکترود (سیم برش دهنده) جرقه هایی بوجود می آید که این جرقه ها باعث ذوب شدن موضعی و تبخیر مواد قطعه کار میشود و در نتیجه هندسه مورد نظر پایانی قطعه منتهی بدست میاید.

نئولیکس

سایر مزیت های فایل روتاری NEOLIX (نئولیکس):

ویژگی سیستم wire-Electric Discharge Machining (wire-EDM) در کنار هم چندین مزیت را بوجود آورده است:

  • مقاومت بالا در برابر شکستن هنگام چرخش
  • اثر ضد پیچ
  • امکان یک پیش انحنای فایل برای محل هایی با دسترسی دشوار
  • راندمان و بهره وری برش بالا
  • رعایت و حفظ آناتومی طبیعی کانال
  • فایل روتاری NEOLIX مناسب برای درمان ریشه و یا درمان مجدد اندو
  • فایل روتاری NEOLIX مناسب برای کانال های دشوار یا آسان همچون کانال های باریک و لاغر، کلیسیفی و دارای منحنی
  • کاهش طول مدت درمان ریشه با استفاده از ابزارهای ارگونومیک
  • کاهش خطرات عفونت متقابل بین بیماران به لطف یک روش بهداشتی بهینه
  • کاهش هزینه عملیاتی

فایل نئولیکس فایل روتاری ایمن، ساده و هوشمند است و حس جدیدی را در درمان اندو به دندانپزشکان ارائه می دهد.

نئولیکس (نیولیکس) سازگار با محیط زیست:

شرکت نیولیکس (NEOLIX) علاوه بر ایجاد مزایای یادشده در تولید محصولات خود، به سازگاری محصولات خود با محیط زیست توجه ویژه دارد، بطوری که در یک سیستم آب خالص و چرخه مداربسته و بدون استفاده از روغن و مواد و حلال های آلی و مضر به محیط زیست توانسه است به تولید محصولات خود بپردازد.

بطور خلاصه شرکت نئولیکس (NEOLIX) ، با توجه به سیستم منحصر بفرد خود در تولید محصولات و همچنین لزوم رعایت پروتکل  های  محیط زیستی توانسته مزایای زیادی را برای تولیدات خود ایجاد نماید.

آلیاژ نیکل تیتانیوم چیست

همانطور که میدانید، فایل روتاری نئولیکس از جنس آلیاژ نیکل تیتانیوم یا همان نیتینول هست.این آلیاژ یکی از آلیاژهای حافظه دار است که این خصوصیت در آزمایشگاهی درآمریکا کشف شد.

دو ویژگی اصلی این آلیاژ اثر حافظه شکل و سوپرالاستیک بودن است.حافظه شکل توانایی تغییر شکل پس از رسیدن به درجه ای از دما و بازگشت به حالت اولیه است. و سوپر الاستیکی بودن توانایی  انعطاف بالای آلیاژ حتی  10 تا 30 برابر فلز معمولی است.

نکته قابل توجه این است که تولید آلیاژ با چنین خصوصیاتی نیازمند دانش بالا و فرایند سخت و پیچیده است و شرکت نئولیکس توانسته بدان دست یابد و در تولید فایل روتاری نیولیکس بکار بندد.

تاریخچه شرکت NEOLIX نئولیکس (نیولیکس):

شرکت نیولیکس Neolix در غرب کشور فرانسه در سال 2009 توسط مدیران ارشد و باتجربه طولانی در علم مهندسی مکانیک و تجارت بین الملل تاسیس شد.

مهندسان شرکت در میکرومکانیک ژاک پرنو و هوبرت یوورارد هر کدام بیش از 40 سال تجربه در تولید و تحقیق در زمینه دندانپزشکی دارند.هر دوی آنها به سن بازنشستگی رسیده اند اما همچنان خلاق هستند و پروژه NEOLIX را به عنوان فرصتی برای ادامه ابراز علاقه خود به فناوری و نوآوری در نظر گرفته بودند.

شرکت نئولیکس neolix تولید کننده فایل روتاری نئولیکس در سالهای ابتدایی فعالیت باکمترین درامد و بیشتر با استفاده از کمک دولتی  و سرمایه گذاران خصوصی محلی اداره میشد. ودر ادامه توانست اختراعات زیادی را به ثبت برساند.

فایل روتاری نئولیکس یک محصول منحصر به فرد است، مثل سس مایونز فرانسوی!

برای تهیه فایل روتاری نئولیکس کلیک کنید

گردآوری: واحد تحقیق و پژوهش آنتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.