اندودانتیکس, ترمیمی, مقالات تخصصی

آزمون و بررسی خواص سیلر BETA (آر سی اس) BETA RCS توسط پژوهشکده پلیمر

Rate this post

شرکت بتادنت  در راستای تولید محصولات با کیفیتی همچون سیلر بتا (BETA RCS) اقدام به همکاری با شرکت های دانش بنیان و آزمایشگاههای معتبری از جمله آزمایشگاه پژوهشکده پلیمر نموده است.

آزمون مورد بررسی سیلر بتا (آر سی اس) BETA RCS توسط پژوهشکده پلیمر و پتروشیمی ایران انجام شده است و نتیجه این آزمایش را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

 

پژوهشکده پلیمر و پتروشیمی ایران

پژوهشکده پلیمر و پتروشیمی ایران، در طی سال‌های فعالیت خود علاوه بر اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های پژوهشی کاربردی، صنعتی، توسعه ­ای و بنیادی قابل توجه و ارائه هزاران خدمات آزمایشگاهی به صنعت پلیمر، با چاپ مقالات در نشریات علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور مشارکت گسترده ­ای در تولید جهانی علم داشته‌اند.

 

آزمون و بررسی خواص سیلر بتا (آر سی اس) BETA RCS توسط پژوهشکده پلیمر

این آزمون در مقایسه با سیلر AH26 شرکت Dentsply در پژوهشکده پلیمر و پتروشیمی ایران تهیه شده است که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

 

سیلر بتا دنت

آزمون ضخامت فیلم:

با توجه به جدول بالا  سیلر BETA RCS ( سیلر بتادنت )  مشاهده شد که ضخامت فیلم در محدوده استاندارد بوده و حتی کمتر از ضخامت فیلم AH26 می باشد .

 

آزمون سیالیت:

در بررسی میزان سیالیت سیلر بتادنت ( BETA RSC) در مقایسه با سیلر AH26 مشخص شد که قطر میانگین سیلر AH26 بیشتر از سیلر BETA RCS می باشد.

 

آزمون زمان کار:

با توجه به اعداد به ثبت رسیده پس از انجام آزمون مشخص شد که زمان کار سیلر بتا آر سی اس برابر با سیلر AH26 بوده و بیشتر از نیم ساعت میباشد.

 

آزمون زمان پخت:

بر طبق این آزمایش مشخص شد که زمان پخت سیلر BETA RCS ( سیلر بتادنت) از سیلر AH26 تقریبا کمتر بوده  و در مدت زمان 20 ساعت کاملا پخته میشوند.

 

آزمون انحلال پذیری در آب:

با توجه به نتایج حاصل مشخص شد که میزان حلالیت سیلر BETA RSC ( سیلر بتادنت) در آب کمتر از 3 درصد وزنی در محدوده استاندارد قرار دارد.

 

آزمون پرتو کدری:

با توجه به اعداد به ثبت رسیده پس از انجام آزمون مشخص شد مقدار بدست آمده در سیلر بتا آر سی اس برابر با سیلر AH26 بوده و در محدوده استاندارد می باشد.

 

آزمون سمیت سلولی:

پس از انجام این آزمایش و با توجه تعدادسلول های زنده باقی مانده، مشخص شد که سلولهای کشت شده بر روی سیلر BETA RSC (سیلر بتادنت ) نسبت به سیلر AH26 بیشتر است.

 

آزمون ریزنشت:

طبق جدول نتیجه بررسی ریزنشت این دو سیلر میتوان گفت که میزان نفوذ رنگ به کانال ریشه با سیلر BETA RSC (سیلر بتادنت) نسبت به سیلر AH26 کمتر است و در نتیجه عملکرد آن نیز بهتر است.

 

نتیجه گیری:

با توجه به نتایج آزمونهای انجام شده و طبق استانداردها  میتوان گفت که سیلر BETA RSC ( سیلر بتادنت )  تمامی ویژگی های مورد نظر را دار بوده و حتی در بعضی از آزمونها به نسبت سیلر AH26 نیز برتری داشته.

 

 

برای تهیه سیلر بتا (آر سی اس) BETA RCS کلیک کنید

 

 

گردآوری: واحد تحقیق و پژوهش آنتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.